آشنایی با مجتمع آموزشی، تربیتی قدسیان

 

 معرفی مجتمع آموزشی_تربیتی قدسیان وابسته به موسسه فرهنگی شهید بهشتی (ره)
 
 موسسه فرهنگی شهید بهشتی (ره) با توجه به رسالت خود در زمینه تربیت نیروهایی مومن، متعهد، توانمند، مدیر و مدبر، در سال ۱۳۸۵ با راه‌اندازی دبیرستان پسرانه دوره اول، مجتمع آموزشی_تربیتی قدسیان را تأسیس کرد.
در حال حاضر مجتمع آموزشی_تربیتی قدسیان شامل مدارس زیر می‌باشد :
 
–  پیش دبستانی و دبستان پسرانه
–  دبیرستان پسرانه دوره اول
– دبیرستان پسرانه دوره دوم
 

در دبیرستان قدسیان (مدرسه زندگی)

  • پرورش شخصیت و خصوصیات و فرهنگ دانش آموزان، هدف های اصلی مدرسه را ، ضمن تعلیم مهارت ها و دانش، تشکیل می دهند. اگر در تربیت شخصیت فرزندمان، پشتکار، اعتماد به نفس، جدیت، کرامت، خلاقیت، فرهنگ کار و تلاش، بصیرت و معرفت دینی و نظایر آن بصورت برجسته رشد یابد، کسب دانش و مهارت های زندگی، تحصیل و کار برای او دشوار نخواهد بود.
  • دانش آموز و مربی در فضای مدرسه، با مشی استاد و شاگردی زندگی می کنند.
  • دانش آموزان در مدرسه، طی زندگی در یک محیط اجتماعی، و برعهده گرفتن مسئولیت کارهای واقعی، برای زندگی در جامعه آماده می شوند و یاد می گیرند چگونه مسائل زندگی خود را حل کرده و روی پای خود بایستند.
  • دانش آموزان مطالب انتزاعی را در کاربردها و فضای عینی (از جمله در کلاس های با موضوعات کاربردی نظیر کسب و کار، گردشهای علمی متعدد، کار عملی در مدرسه، و غرفه های عملی) یاد می گیرند، و به جای حفظ طوطی وار، بصیرت و شناخت عمیق آنها در یک فرآیند تکامل تدریجی افزایش می یابد. در عین اینکه مطالب کتاب های درسی نیز به صورت کامل یا از طریق مباحث ترکیبی و کاربردی، ویا به صورت درگیر شدن مستقیم در کتاب های درسی،مورد پوشش قرار می گیرد.
  • در مدرسه فراگیر و ویژه گرا، هر دانش آموز به اندازه استعدادها و توانمندی های خودش یاد می گیرد، و پیشرفت دانش آموز به جای سنجیده شدن با معیارهای ثابت و با دیگران، تنها با خودش و پیشرفت های خودش مقایسه می شود. در این فضا بستری فراهم شده که دانش آموزان تیزهوش (و هر دانش آموزی از ابعادی تیزهوش است)، در کنار دانش آموزان عادی، در یک فضای اجتماعی با هم زندگی واقعی را تجربه کرده، در عین اینکه هر کدام بر اساس ظرفیت های خود، با سرعت مناسب خود حرکت کرده، و پای همه به هم و کتاب درسی زنجیر نمی شود. مسیر طی شده توسط هر دانش آموز، می تواند متفاوت از مسیر سایر دانش آموزان باشد. این مسیر متناسب با خصوصیات و ابعاد شخصیتی و استعدادهای هر دانش آموز تنظیم می شود.
  • در این جا از منظر یک مدرسه سالم، تلاش شده تا فضای سلامت جسمی و روانی دانش آموزان فراهم شده، و دانش آموزان برای یادگیری با شوق و انگیزه های درونی خودشان، با کاهش تنش و اضطراب، به صورت خود انگیخته تلاش کنند.